zondag 22 januari 2012

Synchroniciteit

In 2007 las ik het boek Synchroniciteit van Joseph Jaworski. In zijn boek schrijft hij hoe hij anders is gaan werken, denken en leven. Synchronistische gebeurtenissen die hij beschrijft hebben een betekenis die te maken heeft met het realiseren van een dieper niveau van realiteit. Met dit boek zette hij mij aan om na te denken over mijn realiteit. De overstap die ik maakte van mijn toenmalige baan naar de coaching was met de kennis van dit boek geen toeval.
Synchroniciteit is volgens C.G. Jung een zinvolle samenloop van twee of meer gebeurtenissen waarbij iets anders dan de waarschijnlijkheid van het toeval in het geding is. Als er dingen in het leven gebeuren die op een ongewone manier synchroon lopen dat het geen toeval meer kan zijn voor iemand of een groep en die van meer dan een normaal belang zijn voor de betrokkenen dan zijn het die toevalligheden die zorgen voor aanwijzingen of sturing. Kennelijk was het er al, maar is er iets dat maakt dat het wordt verbonden. Verbonden om doelen op peroonlijk of collectief nivo te realiseren.
Hetzelfde ervaar ik de laatste tijd. Ik weet ook niet precies waarom (dat wordt pas later duidelijk), maar bezig zijn met de 3Dmens gedachte opent steeds meer realiteiten. Als lezer van dit blog vraag ik je om je eigen toevalligheden eens wat nader te beschouwen. Is er sprake van synchroniciteit? Wat is dan de boodschap?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten