vrijdag 1 juni 2012

Rule Number 6

Tijdens de opleiding Teamcoachtechnieken die ik begeleidde (ongeveer een jaar geleden) kwam de Rule Number 6 als een rode draad terug. Deze rule verlichtte mij en de groep deelnemers zo af en toe als het wat spannend werd...Vandaag, 1 juni, de eerste dag zonder werkgever, beetje terugblikken. Zo kwam ik ook op deze Rule, die ik niet meer zal vergeten! TCT groep bedankt! Hier nogmaals de Rule Number 6:

De Britse premier en zijn Russische collega zitten in gesprek, wanneer een assistent binnenstormt en volkomen gestrest verhaal doet. 'Jonathan,' zegt de premier, 'Ik kom er zo aan, but please do remember Rule Number 6.' Meteen is de assistent rustig. Twintig minuten later worden de premier en de Rus weer opgeschrikt, opnieuw staat er iemand in de kamer met een paniekerig bericht. 'Alex, thank you for telling me, but please remember Rule Number 6.'
'You're right, Prime Minister, I'm sorry,' glimlacht Alex en verlaat de kamer - sereen. Weer wat later komt Sandra, de secretaresse, hijgend de kamer binnen en de premier zegt kalmpjes: Think about Rule Number 6. sandra verlaat met een blvan ontspanning de ruimte.   
De bezoeker is zwaar onder de indruk. 'This is amazing,' zegt-ie. 'Vertel me, wat is die Rule Number 6?' 'Oh, heel simpel. Rule Number 6 is:

Don't take yourself so damn seriously.'

'Goeie regel,' vindt de Rus. 'Die zal ik onthouden. En de andere regels, wat zijn die?' De premier zegt: 'Er zijn geen andere.'

3DMens, vandaag is Rule Number 6 toepassen? 

Vanaf 3 juni weer meer diepgang in de 'ondergrondse' wereld van coaching en leiderschap die je helpen bij je persoonlijke-, team- en organisatie ont-dekkingen. Lees mee en wordt vaste lezer.  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten