maandag 7 januari 2013

Uitzenden en Inzenden...in 3D?

Drie Dimensionaal het nieuwe jaar in! Wat ik ermee bedoel? Leg ik zo uit!

Voor-nemen of achter-geven?

Eerst kort terugkijken naar 2012: Ik heb 174 artikelen 'uitgezonden', waarvan er een 25 tal herhalingen waren of recent in de kerstvakantietijd mijn TOP 10 Best Gelezen.
Wil je ze alle tien nog een keer op een rij ontvangen? Stuur mij dan een mail.
Er zijn er ook nog een stuk of wat die ik niet heb gepubliceerd. Die zijn nu echt verdwenen in de prullenbak. Alle blogartikelen bij elkaar zou het een boek zijn van een kleine 450 pagina's! Daarmee is mijn voornemen van 2012 (zoveel artikelen publiceren dat het een boek kan worden) ook gehaald...Achteraf gezien heb ik daarin echt veel van mezelf gegeven en veel weg-gegeven. Mooie highlight was ook mijn artikel in het Tijdschrift voor Coaching 'Van Fatale naar Vitale Teams' begin oktober.

Van hersenspinsel naar opleiding



 
Op 9 januari 2012 publiceerde ik Geboorte van de 3DMens. De grote lijn van wat ik schreef is na een heel jaar nog steeds behouden! En toch is 3DMens flink gegroeid na zijn geboorte (kerst 2011). Allereerst het feit dat het blog nu een bedrijf is! Dat vind ik vooral bijzonder! Van vaag idee en pure tekst vanuit enkele hersenspinsels naar concrete Opleidingen, Trainingen en Begeleiding. Dat alles op een 3D manier, waarbij de kracht van het allereerste artikel nog steeds staat. In mijn recente nieuwsbrief heb ik al wat ´uitgelicht´ over wat ik ga doen in dit kwartaal. In de komende dagen lees je in de Nieuwbrief de concrete inhoud.

Uitzenden en inzenden

Wat ik zelf bijzonder heb gevonden is de interactie met mijn lezers. Daar ben ik dankbaar voor, maar niet geheel tevreden...Ik wil meer ´terugkrijgen´. Het ´uitzenden´ is echt leuk en leerzaam maar ik ben op zoek naar wat meer interactie! Meer praktijk, meer voorbeelden etc. van JULLIE!
Daarnaast wil ik meer kijken welk effect mijn berichten hebben gehad op je werk of prive. Wat heb je ermee gedaan, waartoe heeft het jou aangezet? Etc. De route daarvoor is simpel: enerzijds door jullie reacties via mail of telefonisch en anderzijds door de Opleidingen en Trainingen die er nu komen. Zo ontstaat er meer wisselwerking en kunnen we dit jaar werken aan s y n e r g i e! Zo wordt uitzenden, ook inzenden en gaan we geheel in lijn met de 3DMens samen creëren.

De dynamieken die ik beschreef bij De Geboorte: Verbinding (vanuit de Ik, Jij en Wij), Creativiteit en Samenwerking en Vrede en Vitaliteit groeiden naar drie woorden in mijn 3DMens visie: Vitaliteit, Bewustzijn en Creativiteit. Onder deze kernwoorden blijven de woorden Verbinding, Vrede, Veiligheid en Vertrouwen de Dragers. Wat dit inhoudt komt tot uitdrukking in de Opleidingen en Trainingen die dit jaar worden gegeven. Wil je daarover meer lezen en weten sluit je dan nu aan bij de Vaste Lezers van dit blog.

3D het nieuwe jaar in

Drie dimensionaal het nieuwe jaar in. Beweeg jij met mij mee? 2013 met veel beweging op je creatieve vermogen, met meer benutten van je bewust-zijn en je vitaliteit.
De komende weken verschijnen inspirerende artikelen over Theory U, Pathologie in Teams, 3DCoachtechnieken etc. Dit alles om beweging te krijgen bij jou, je collega's en je organisatie. Kortom wat beweeg jij in 2013? Reis jij mee?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten