maandag 8 april 2013

HELP ik heb een Conflict...

Wanneer heb jij voor het laatst een conflict gehad? Afhankelijk van de betekenis die je geeft aan 'conflict' is de kans groot dat je de laatste uren nog een conflict hebt gehad...

Als je googelt op 'conflict' krijg je een flinke lijst van betekenissen. Wat is voor jou conflict?
- de wekker die gaat als jij nog net denkt je even om te kunnen draaien...of
- het omroepbericht dat de trein vijf minuten later vertrekt...of
- je kind de TV te hard zet...of
- je baas je plotseling roept ("het is dringend") en je zit middenin iets anders 'dringends'...

Heb je ook in de gaten dat wij als mensen in welke rol dan ook steeds conflicten hebben te hanteren. Geen nieuws denk ik. Er is altijd wel een trigger die op je inwerkt...

Echter HOE ga je ermee om?

In de komende weken lees je op mijn blog onregelmatig meer over CONFLICT (handig dus als je vaste lezer bent/word). Ik zal verschillende 'perspectieven' bespreken...(vanuit de Transactionele Analyse (TA), TKI, Covey, Glasl, Theory U...).
Heb je zelf i e t s   co n f l i c t u e u s  dat je wilt inbrengen...stuur naar info@3dmens.nl

Op 10 en 17 juni geef ik een workshop over dit onderwerp (lees HIER meer), waarbij ik je in twee losse dagen tools geef en laat ervaren om effectief met conflict (drama...) om te gaan vanuit de TA.

Een bekend model om Conflict te hanteren is het Thomas-Kilmann conflict mode instrument. Onlangs hoorde ik een trainer enthousiast vertellen hoe Thomas Kilmann dit model heeft ontwikkeld....Echter het is niet één persoon, maar het is de samenvoeging van Kenneth W. Thomas en Ralph H. Kilmann. Twee onderzoekers die begin jaren '70 onderzoek deden naar verdere verfijning van management stijlen. Interesse?

Lees deze week mee!

Subscribe in a reader

Plaatje is van africanmosaic.blogspot.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten